Universal Telecom
Privat Erhverv Kundeservice

Ofte stillede spørgsmål

1 )  Hvad er fast operatørvalg?
Fast operatør valg, eller fast forvalg, betyder at vores præfiks 1007 automatisk bliver indsat foran dine telefonopkald. Dermed vil alle din opkald automatisk gå igennem Universal Telecom, uden du behøver huske på nogen forvalgskoder. Når vi har modtaget din bestilling om fast operatørvalg sender vi den til TDC, da det er TDC der omkobler operatørvalg i Danmark. For øjeblikket tager det ca. 10 dage inden omkoblingen er foretaget. Men allerede indenfor 24 timer kan du begynde at ringe til de nye lave priser, blot skal du taste 1007 før det nummer du vil ringe til. Er du kunde hos TDC vil du modtage et brev herfra med en bekræftelse på hvornår det nye operatørvalg træder i kraft. Efter modtagelsen af dette brev foregår alt automatisk og du behøver ikke længere taste 1007. Er du kunde hos andre selskaber end TDC kan du efter 10 dage skrive en mail til adressen her hvis du vil kontrollere om dit faste forvalg er gået igennem, oplys blot dit telefonnummer i mailen. Top ^

2 )  Hvordan får jeg Universal Telecom som fast operatørvalg?
Klik her for online tilmelding eller ring gratis til vores kundeservice på telefon 80 88 52 88 for at bestille tilmeldingsblanket. Obs! Når man har tilmeldt sig som forvalgskunde hos os behøver man ikke at meddele TDC eller anden eventuel operatør, som man har været forvalgskunde hos tidligere. Ønsker du dog ikke at anvende nogen af din tidligere operatørs tjenester anbefaler vi, at du opsiger aftaler med dem for at undgå misforståelser. Top ^

3 )  Hvordan er tilmeldingsproceduren og hvor lang tid tager den?
Når vi har modtaget din bestilling om fast operatørvalg sender vi den til TDC, da det er TDC der omkobler operatørvalg i Danmark. For øjeblikket tager det ca. 10 dage inden omkoblingen er foretaget. Men allerede indenfor 24 timer kan du begynde at ringe til de nye lavere priser. Tast blot 1007 før det nummer du vil ringe til og fortsæt med det indtil du har modtaget en bekræftelse fra TDC på at det nye operatørvalg er foretaget. Herefter foregår det helt automatisk og du behøver ikke længere Taste 1007. Top ^

4 )  Er der nogen forskel på hvordan min telefon virker før og efter?
Nej. Alt fungerer som tidligere, du skal ikke selv gøre noget og der skal ikke ændres nogen installationer. Top ^

5 )  Hvilke opkald omfatter fast operatørvalg?
Alle telefonopkald fra din fastnet telefon vil være omfattet. Dvs. både indenrigs- og udlandsopkald samt opkald til mobiltelefoner. Det er ikke muligt at benytte hverken fast operatørvalg eller 1007 præfiks fra en mobiltelefon

Hvis man ønsker det, kan man vælge operatører for forskellige opkald, f.eks. én for indenrigsopkald og en anden for udlandsopkald.
 Top ^

6 )  Hvordan ringer jeg med andre operatører?
Hvis du vil ringe med en anden teleoperatør end din faste, er det muligt ved at taste denne operatørs præfiks. I forbindelse med fast operatørvalg indførtes også at alle operatører har et præfiks nummer som begynder med 10 (f. eks. Universal 1007, Telia 1010). For at det er muligt at anvende en operatørs præfiks skal man være tilmeldt operatørens teletjeneste. Top ^

7 )  Skal jeg opsige mit nuværende fastnet abonnement?
Nej, du skal beholde dit abonnement da vi udelukkende koncentrerer os om samtaler her hos Universal Telecom. Dit abonnement er din adgang til acces nettet, det vil sige den del af telefonnettet som leder frem til telefonstikket. Det betyder også at du fortsætter med at betale abonnementsafgift til dit nuværende teleselskab, mens din taletid med de nye lavere priser betales til Universal Telecom. Top ^

8 )  Kan jeg beholde mit nuværende telefonnummer?
Ja, du beholder dit nuværende telefonnummer selvom du tilmelder dig som kunde hos en anden operatør. Top ^

9 )  Hvad med mine ekstra services?
Ekstra services i dit abonnement understøttes ud fra følgende retningslinier
Klokken --> Understøttes fuldt ud
Viderestilling --> Understøttes fuldt ud
Vis nummer --> Understøttes fuldt ud
Vækning --> Understøttes fuldt ud
Banke på --> Understøttes ikke
Telefonsvarer --> Understøttes ikke
Notering (tast 5) --> Understøttes ikke
 Top ^

10 )  Kan jeg skifte fast operatør udbyder igen?
Du kan når som helst fortryde og bytte fast operatør ved at tilmelde dig hos din operatør du ønsker at være hos. Når du gør dette afsluttes din nuværende operatøraftale helt automatisk. Du bør dog kontakte din gamle operatør så snart dit forvalg flyttes over for at opsige gamle aftaler. Top ^

11 )  Koster det noget at skifte fast operatør?
Nej, det koster ikke noget. Det eneste du betaler er den taletid du bruger. De til enhver tid gældende priser kan du finde her. Top ^

12 )  Kan jeg blive tilmeldt hos Universal Telecom uden at få fast operatørsvalg?
Ja, så skal du tilmelde dig som præfiks kunde. På den måde kan du bruge vores teletjeneste ved at taste vort præfiks 1007 før opkaldet, du kan tilmelde dig præfiks her. Top ^

13 )  Betaler jeg for min faktura?
Vi har et faktura gebyr på 19,- kr.. Hvis du vælger at få dine fakturaer tilsendt pr. e-mail og betaler via PBS, skal du ikke betale dette gebyr. her. Top ^

14 )  Hvad er præfiks?
Hvis du ikke ønsker at bruge Universal Telecom til alle dine opkald, eller hvis din abonnements type forhindrer dig i at få fast forvalg, kan vi tilbyde dig vores præfiks løsning. Med denne løsning skal du selv taste 1007 for at ringe igennem Universal Telecom, taster du ikke 1007 vil dine opkald gå gennem dit abonnements selskab. Top ^

15 )  Kontakt til Universal Telecom?
Har du brug for yderligere information er du altid velkommen til at ringe til vores kundeservice på telefon 80 88 52 88 eller du kan sende en e-mail til ved at trykke her. Top ^

16 )  Opsigelse
Du kan til enhver tid opsige aftalen med 48 timers varsel. Har du fast forvalg er det kun nødvendigt at kontakte din nye operatør for at får dem til at overtage dine opkald. Venligst bemærk, at du skal henvende dig til os med en opsigelse af eventuelle faste afgifter, eksempelvis prisliste. Top ^

17 )  Hvordan foregår betaling?
Du får ganske automatisk en udspecificeret regning, hvor du kan se dato, samtaletid og telefon numre på dem du har snakket med. Regningen vil blive sendt hver måned. Hvis du har talt for under 150 kr. overføres beløbet til næste måned. Du kan enten betale via netbank, eller via det medfølgende girokort som du kan tilmelde PBS. Top ^

18 )  Kan jeg tilmelde mine regninger til pbs?
Ja, du skal blot bruge dit kundenummer, som du finder øverst på din faktura, samt følgende konto oplysninger;
PBS nummer: 01568256
Debitor gruppe nummer: 04738
 Top ^

19 )  Kan jeg se hvilke numre jeg har ringet til?
Du vil som standard modtage en fuldstændigt udspecificeret faktura fra os hver måned, på denne kan du se alle numre du har ringet til med dato og klokkeslæt. Denne service er gratis. Top ^

20 )  Internet opkobling via modem
Dit internet opkobling vil som udgangspunkt køre videre uberørt af din tilmelding til Universal Telecom, dog skal du sikre dig at du benytter din internet udbyders præfiks for at ringe op til deres net.

TDC NetBasis, NetTid, NetPlus og FavoritInternet som benytter opkaldsnumrene 16101 eller 16110, understøttes desværre ikke. Benytter du en af disse opkoblinger til internettet kan vi ikke tilbyde dig fast forvalg, men derimod vores tast selv løsning med præfiks 1007.

Alle andre internet opkoblinger i Danmark vil du uden problemer kunne benytte sammen med fast forvalg hos Universal Telecom.
 Top ^

21 )  Internet opkobling via adsl
Har du ADSL opkobling på en separat linie er der ingen problemer i fobindelse med en tilmelding til Universal Telecom. Din nuværende internet forbindelse vil køre uforstyrret videre.

Har du ADSL og telefon på samme linie via TDC kan vi enten tilbyde dig vores præfiks løsning, eller også kan du vælge at tilmelde enten dine indenrigs- eller udenrigs samtaler til Universal Telecom.

Har du ADSL og telefon på samme linie hos andre selskaber end TDC kan Universal Telecom desværre ikke tilbyde dig hverken præfiks eller fast forvalg.
 Top ^

22 )  Hvad hvis jeg har duét hos tdc?
Benytter du dig af denne abonnements type kan vi ikke tilbyde dig fast forvalg her hos Universal Telecom. Derimod kan du uden problemer tilmelde dig vores 1007 præfiks løsning. Skulle du ønske at få fast forvalg er du nødt til at ændre din abonnements type. Top ^

23 )  Hvad hvis jeg har favoritaftale hos tdc?
Har du en TDC Favoritaftale vil du efter registrering hos Universal Telecom, modtage en bekræftelse fra TDC på at din Favoritaftale hos TDC er opsagt. Denne aftale kan ikke kombineres med de lave priser vi tilbyder hos Universal Telecom. Bemærk dog at priserne hos Universal Telecom stadig er lavere end hvad du opnår gennem TDC’s Favoritaftale. Top ^

24 )  Udeladt eller hemmeligt nummer
Har du udeladt eller hemmeligt nummer i dag vil dette forblive uoplyst når du bliver kunde hos Universal Telecom. Top ^

25 )  Hvad gør jeg med ISDN2
Du kan overføre dit ISDN abonnement til os ved at udfylde kupon med alle numrene påført. Hvis du ønsker prisliste med fast månedsafgift, vær venligst opmærksom på, at prislisten skal tilmeldes hvert nummer for at kunne ringe gratis aften/hele døgnet Top ^

26 )  Virker Fast forvalg sammen med IP-telefoni?
Nej, Fast forvalg hos Universal Telecom virker kun sammen med almindelig analog telefoni. Top ^


Bestil Universal Fastnet hér!


Min side: Aktuel information: Ring gratis fra din fastnet telefon:
Brugernavn:   
 
Adgangskode:   
 
 
Universal Telecom har doneret 800 000 kr. til UNHCR
De Forenede Nationers flygtningeorganisation, som støtte til deres arbejde i Pakistan.
Ring gratis Vidste du at du ringer gratis?
Med Universal Telecom fastnet ringer du gratis i din fritid till alle vores nuværende kunder i Danmark uden ekstra omkostninger for dig.
© 2001-2017 A Product of Timepiece Luxembourg