Universal Telecom
Privat Erhverv Kundeservice

Ofte Stillede Spørgsmål

1) Hvad er fast operatørvalg?
Fast operatør valg, eller fast forvalg, betyder at vores præfiks 1007 automatisk bliver indsat foran jeres telefon opkald. Dermed vil alle jeres opkald automatisk gå igennem Universal Telecom, uden at I behøves huske på nogen forvalgs koder. Top ^

2) Hvordan får vi Universal Telecom som fast operatørvalg?
Klik her for online tilmelding eller ring gratis til vores kundeservice på telefon 80 88 52 88 for at bestille tilmeldings blanket. Top ^

3) Hvordan er tilmeldingsproceduren og hvor lang tid tager den?
Når vi har modtaget din bestilling om fast operatørvalg sender vi den til TDC, da det er TDC der omkobler operatørvalg i Danmark. For øjeblikket tager det ca. 10 dage inden omkoblingen er foretaget. Men allerede indenfor 24 timer kan du begynde at ringe til de nye lave priser, du skal blot taste 1007 før det nummer du vil ringe til. Er du kunde hos TDC vil du modtage et brev herfra med en bekræftelse på hvornår det nye operatørvalg træder i kraft. Efter modtagelsen af dette brev foregår alt automatisk og du behøver ikke længere taste 1007. Er du kunde hos andre selskaber end TDC kan du efter 10 dage skrive en mail til adressen erhverv@uvtc.net hvis du vil tjekke om dit faste forvalg er gået igennem, oplys blot dit telefon nummer i mailen. Top ^

4) Er der nogen forskel på hvordan vores telefon virker før og efter?
Nej. Alt fungerer som tidligere, I skal ikke selv gøre noget og der skal ikke ændres nogen installationer. Top ^

5) Hvilke opkald omfatter fast operatørvalg?
Alle telefonopkald fra jeres fastnet telefon vil være omfattet. Dvs. både indenrigs- og udlandsopkald samt opkald til mobiltelefoner. Det er ikke muligt at benytte hverken fast operatørvalg eller 1007 præfiks fra en mobiltelefon. Hvis man ønsker det, kan man vælge operatører for forskellige opkald, f.eks. én for indenrigsopkald og en anden for udlandsopkald. Top ^

6) Hvordan ringer vi med andre operatører?
Hvis I vil ringe med en anden teleoperatør end jeres faste, er det muligt ved at taste denne operatørs præfiks. I forbindelse med fast operatørvalg indførtes også at alle operatører har et præfiks nummer som begynder med 10 (f. eks. Universal 1007, Telia 1010). For at det er muligt at anvende en operatørs præfiks skal man være tilmeldt operatørens teletjeneste. Top ^

7) Skal vi opsige vores nuværende fastnet abonnement?
Nej, I skal beholde jeres abonnement da vi udelukkende koncentrerer os om samtaler her hos Universal Telecom. Jeres abonnement er jeres adgang til acces nettet, det vil sige den del af telefonnettet som leder frem til telefonstikket. Det betyder også at I fortsætter med at betale abonnementsafgift til jeres nuværende teleselskab, mens jeres taletid med de nye lavere priser betales til Universal Telecom. Top ^

8) Kan vi beholde vores nuværende telefonnummer?
Ja, I beholder jeres nuværende telefonnummer selvom I tilmelder jer som kunde hos en anden operatør. Top ^

9) Hvad med vores ekstra services?
Ekstra services i dit abonnement understøttes ud fra følgende retningslinier Klokken --> Understøttes fuldt ud Viderestilling --> Understøttes fuldt ud Vis nummer --> Understøttes fuldt ud Vækning --> Understøttes fuldt ud Banke på --> Understøttes ikke Telefonsvarer --> Understøttes ikke Notering (tast 5) --> Understøttes ikke  Top ^

10) Kan vi skifte fast operatør udbyder igen?
I kan når som helst fortryde og bytte fast operatør ved at tilmelde jer hos den operatør I ønsker at være hos. Når I gør dette afsluttes jeres nuværende operatøraftale helt automatisk. Top ^

11) Koster det noget at skifte fast operatør?
Nej, det koster ikke noget. Det eneste I betaler er den samtaletiden. De til enhver tid gældende priser kan I finde her. Top ^

12) Omstillingsanlæg
Benytter jeres virksomhed nogen form for omstillingsanlæg, eller taster I “0” for at ringe ud af huset, kan Universal Telecom desværre ikke tilbyde jer vores service, hverken med fast forvalg eller med præfiks. Dette skyldes at vi grundlæggende henvender os til det private marked og vores systemer er derfor ikke gearet til at operere gennem større omstillings anlæg. Top ^

13) Kan vi blive tilmeldt hos Universal Telecom uden at få fast operatørsvalg?
Ja, så skal I tilmelde jer som præfiks kunde. På den måde kan I bruge vores teletjeneste ved at taste vort præfiks 1007 før opkaldet, I kan tilmelde jer præfiks her Top ^

14) Hvad er præfiks?
Hvis I ikke ønsker at bruge Universal Telecom til alle jeres opkald, eller hvis jeres abonnements type forhindrer jer I at få fast forvalg, kan vi tilbyde jer vores præfiks løsning. Med denne løsning skal I selv taste 1007 for at ringe igennem Universal Telecom, taster I ikke 1007 vil jeres opkald gå gennem jeres abonnements selskab. Top ^

15) Kontakt til Universal Telecom?
Har I brug for yderligere information er I altid velkomne til at ringe til vores kundeservice på telefon 80 88 52 88 eller I kan sende en e-mail til ved at trykke erhverv@uvtc.net Top ^

16) Opsigelse
I kan til enhver tid opsige aftalen med 48 timers varsel. Har I fast forvalg er det kun nødvendigt at kontakte jeres nye operatør for at får dem til at overtage jeres opkald. Top ^

17) Hvordan foregår betaling?
I får ganske automatisk en udspecificeret regning, hvor I kan se dato, samtaletid og telefon numre på dem I har snakket med. Regningen vil blive sendt hver måned. Hvis I har talt for under 150 kr. overføres beløbet til næste måned. I kan enten betale via netbank, eller via det medfølgende girokort som I kan tilmelde PBS. Top ^

18) Kan vi tilmelde vores regninger til pbs?
Ja, I skal blot bruge jeres kundenummer, som I finder øverst på jeres faktura, samt følgende konto oplysninger; PBS nummer: 01568256 Debitor gruppe nummer: 04750 Top ^

19) Internet opkobling via modem
Jeres internet opkobling vil som udgangspunkt køre videre uberørt af jeres tilmelding til Universal Telecom, dog skal I sikre jer at I benytter jeres internet udbyders præfiks for at ringe op til deres net. TDC NetBasis, NetTid, NetPlus og FavoritInternet som benytter opkaldsnumrene 16101 eller 16110, understøttes desværre ikke. Benytter I en af disse opkoblinger til internettet kan vi ikke tilbyde jer fast forvalg, men derimod vores tast selv løsning med præfiks 1007. Alle andre internet opkoblinger i Danmark vil I uden problemer kunne benytte sammen med fast forvalg hos Universal Telecom. Top ^

20) Internet opkobling via adsl
Har I ADSL opkobling på en separat linie er der ingen problemer I fobindelse med en tilmelding til Universal Telecom. Jeres nuværende internet forbindelse vil køre uforstyrret videre. Har I ADSL og telefon på samme linie via TDC kan vi enten tilbyde jer vores præfiks løsning, eller også kan I vælge at tilmelde enten jeres indenrigs- eller udenrigs samtaler til Universal Telecom. Har I ADSL og telefon på samme linie hos andre selskaber end TDC kan Universal Telecom desværre ikke tilbyde jer hverken præfiks eller fast forvalg. Top ^

21) Debitel abonnenter
Har du abonnement hos Debitel kan vi desværre ikke tilbyde dig fast forvalg her hos Universal Telecom da Debitel ikke tillader dette. Du er dog altid velkommen til at registrere dig som Præfiks kunde, hvor du selv skal taste 1007 foran dine opkald. Ønsker du fast forvalg hos Universal Telecom skal du flytte dit abonnement til TDC eller et andet teleselskab. Mens overflytningen sker kan du ringe med Universals priser ved at taste 1007 foran det nummer du ønsker at ringe til. Dette kræver dog forudgående tilmelding, hvilket kan foretages ved at klikke her. Top ^

22) Tele2 og Telia abonnenter
Hvis du har abonnement hos enten Tele2 eller Telia gør vi opmærksom på at disse selskaber kan hæve din abonnementsafgift, hvis du vælger at få fast forvalg hos Universal Telecom. For at undgå denne forhøjede afgift anbefales det at du forud for din tilmelding til fast forvalg hos Universal Telecom, skifter dit abonnement til f.eks. TDC (TeleDanmark) eller Sonofon, da disse ikke hæver din abonnements afgift selv om du vælger at lægge dine samtaler hos Universal Telecom med fast forvalg (automatisk 1007). Top ^

23) Hvad hvis vi har duét hos tdc?
Benytter I jer af denne abonnements type kan vi ikke tilbyde jer fast forvalg her hos Universal Telecom. Derimod kan I uden problemer tilmelde jer vores 1007 præfiks løsning. Skulle I ønske at få fast forvalg er I nødt til at ændre jeres abonnements type. Top ^

24) Hvad hvis vi har favoritaftale hos tdc?
Har I en TDC Favoritaftale vil I efter registrering hos Universal Telecom, modtage en bekræftelse fra TDC på at jeres Favoritaftale hos TDC er opsagt. Denne aftale kan ikke kombineres med de lave priser vi tilbyder hos Universal Telecom. Bemærk dog at priserne hos Universal Telecom stadig er lavere end hvad I opnår gennem TDC’s Favoritaftale. Top ^

Bestil Universal Fastnet hér!


Min side: Aktuel information: Ring gratis fra din fastnet telefon:
Brugernavn:   
 
Adgangskode:   
 
 
Universal Telecom har doneret 800 000 kr. til UNHCR
De Forenede Nationers flygtningeorganisation, som støtte til deres arbejde i Pakistan.
Ring gratis Vidste du at du ringer gratis?
Med Universal Telecom fastnet ringer du gratis i din fritid till alle vores nuværende kunder i Danmark uden ekstra omkostninger for dig.
© 2001-2017 A Product of Timepiece Luxembourg